Thursday, October 19, 2017

HERE I AM

Hello, here i am again

Thank's God I'm turning twenty six

I’ve always believed that every single thing that happens for a reason, good or bad especially when it’s bad, it’s written for it to be that way even when that’s hard to swallow.

Alhamdulillah melewati 1/4 abad + 1 ini Tuhan masih memberikan banyak kejutan disetiap cerita hidupku. Memiliki keluarga yang aku sayangi, memiliki sahabat yang saling berbagi namun sedikit berkurang untuk seseorang yang tak aku miliki. Tuhan menitipkan banyak rejeki yang melimpah lewat orang-orang yang tidak terduga, menjalani pekerjaan yang begitu aku sukai dan di kelilingi mereka yang selalu bisa memberikan semangat positif untuk bekerja lebih baik lagi.

I’m trying to focus on the things that have stayed with me, which also happen to be the things that i’d shoved into a corner but never forgot about. everything good about them poked at me while i was too busy trying to get a better look at something that was never meant to stay.

Terkadang karena terlalu sibuknya aku melupakan hal-hal kecil yang ternyata bisa menjadi perubahan besar di dalam kehidupanku. Tuhan memberikan aku beberapa peringatan untuk jangan terlalu egois, beberapa kesempatan yang aku lewatkan untuk mencoba peruntungan di bidang lain atau soal hati yang mungkin tidak aku bisa pungkiri kemana Tuhan memberikan aku petunjuk-petunjuk ini.

Di batas usia yang kini sudah menjadi standard memasuki masa kedewasaan tahap satu, bukan hanya memikirkan diri sendiri namun semua hal yang menjadi mata rantai ceritaku selanjutnya.

And i say i never forgot about them because their presence was that heavy but the good kind of heavy we often take for granted. the kind of heavy that keeps you full, but not too full. And that’s the perfect amount you can ever be given, but not when you aren’t paying attention.

So where am i, right here, right now? where am i, now that i see this?

I don’t know but something i’d like to be able to say is, i’m on my way

Here I am ready for next journey


With Love,






DM

No comments: